söndag 25 november 2018

Portfölj



Jag kommer gå igenom varje bolag mer noggrant med motivering framåt, nedan är kort beskrivning av mitt val av portfölj.

Jag kollar sparsamt på nyckeltal och fokuserar mer på bransch, marknadsutveckling och såklart vilka produkter/tjänster företaget erbjuder. Förutsättning för investering är en medel/hög direktavkastning eller att bolaget har stor potential att på sikt skifta ut mycket pengar till aktieägarna.

Resurs Holding - Växande bolag i intressant nisch. Jag tror att denna sektor kommer ha en fortsatt start tillväxt. 

Collector - Växande bolag i intressant nisch. Jag tror att denna sektor kommer ha en fortsatt start tillväxt. 

Ratos - Tidigare högpresterande investmentbolag som har haft och har fortsatt en tuff uppförsbacke. Intressant långsiktigt case.

HM - Ett av Sveriges bästa bolag i många avseenden. Intressant hur digitalisering kommer påverka HM lönsamhet framåt.

Kindred - Spelbolag som är bra rustat för tillväxt globalt.

Africa Oil - Bra läxa att inte köpa bolag man inte förstår... Ligger i skrivande stund cirka 80% ner.

Skanska - Stabilt byggbolag och en bra bas aktie.

NCC - Stabilt byggbolag och en bra bas aktie.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Portfölj

BÖRSEN